lisannevdb.reismee.nl

Eerste week in Peru

Hola Chicos!

Ik ben (volgens mij, ik weet het niet eens precies meer) een week in Peru. Heel leuk en soms toch heel anders dan Ecuador.

De reizen gingen heel goed. Na een nacht geslapen te hebben in het kleine plaatsje Catamayo, zijn we naar Guayaguil gevlogen. Dat is de grootste stad van Ecuador. We kwamen 's ochtends vroeg aan en hadden een hele dag om de stad te bekijken. We gingen als eerst naar 'Las penas', een kleurrijke, oude wijk. Het was heel mooi, alleen helemaal uitgestorven! Het bleek overdag stil te zijn, maar voornamelijk 's avonds erg druk te zijn. Dat was een beetje jammer, dus gingen we snel verder. We zijn naar de boulevard gegaan, waar ook een botanische tuin was aangelegd. Verder waren er grote schepen aan de ene kant en oude indrukwekkende gebouwen aan de andere kant.

We hebben er geluncht en zijn daarna naar het historische park geweest, dat ons door verschillende mensen was aangeraden. Het was deels een dierentuin, deels een historische stad. Erg leuk! Het was al snel 4 uur en dus tijd om weer naar het vliegveld te gaan om Ecuador te verlaten..

De vlucht ging goed en na 1.5 uur waren we opeens in Peru! Onze eerste (en eigenlijk enige) indruk van de stad was dat het druk is. Zelfs om 10 uur 's avonds was er overal file en we vonden het niet erg om de stad te verlaten. De volgende dag vertrokken we richting Nazca, een reisvan 6 uur.

Nazca is volgens mij een echt peruaans stadje. Het is druk, kleurrijk en lawaaierig. Omdat het er behoorlijk warm is, is iedereen constant buiten en in het park. Daar werden trouwens beide avonden dingen georganiseerd (danswedstrijd bv). De taxi's toeteren op elke hoek van de straat om te laten weten dat ze vrij zijn, en aangezien er behoorlijk wat taxi's waren was het een hele lawaaige bende.

We hebben natuurlijk de nasca lijnen bekeken. We gingen niet met een vliegtuigje, maar bekeken ze veilig vanaf een toren. Het viel ons in eerste instantie een beetje tegen, aangezien ze erg klein waren.. Later, toen we er een lezing over kregen bleken het idd ook een van de kleinste te zijn. Het horen van theorieen over de lijnen was heel interessant!

Verder hebben we in Nazca nog een kerkhof met mummies bekeken en pyramides. Het kerkhof was leuk, al gingen na een paar graven de mummies een beetje vervelen. Ja ze zien er toch allemaal een beetje hetzelfde uit..

Die avond had paps een verkeerde tomatensoep gegeten, waardoor hij zich de volgende dag niet lekker voelde. Daarom ging ik alleen op een tour naar de pyramiden. Ik bleek ook echt in mijn eentje te zijn! Op zich een hele eer om een gids + chauffeur voor jezelf te hebben, al is het als blonde meid ook weer niet alles om een typische zuid-amerikaan naast je te hebben hangen.. De gids wist heel veel en vertelde ook veel en had daarbij de neiging om een beetje te veel in m'n nek te hangen. Ach ja, het was leuk en interessant, maar ik vond het ook niet heel erg om weer terug te gaan... ;)

Na Nazca gingen we naar Arequipa, ook wel de witte stad. Inderdaad zijn veel kerken en gebouwen gemaakt van het witte steen uit vulkanen, maar echt wit vind ik hem niet. Ook wel een beetje grijs door de tig taxi's die ook hier weer rondrijden (gelukkig toeteren deze niet elk moment, dat zou echt een ramp zijn geweest!). We hebben veel kerken gezien en zijn ook naar een nonnendorp geweest. Midden in de stad was een omheind dorp waar nonnen woonden. Ze hadden nauwelijks contact met de buitenwereld. Het was heel mooi, alle wanden hebben terra of blauw achtige kleuren.

Verder wilden we ook nog naar de Colca Canyon, een canyon die 2x zo diep schijnt te zijn als de Grand Canyon en minstens net zo mooi! Helaas besloot ik om in de nacht voordat we gingen ziek te worden, dus moesten we het cancellen. Gelukkig konden we de datum veranderen, we vertrekken nu vanacht om 3.30!

Gisteren heb ik daarom voornamelijk op bed gelegen. Vandaag ben ik weer helemaal goed en konden we weer op pad! We zijn naar een museum geweest waar ze mummies van geofferde meisjes hebben uit de Inca-tijd. Het was erg interessant en we hebben veel geleerd over de Inca-tijd.

Vanacht gaan we dus (hopelijk!) naar de Canyon. We blijven daar 3 dagen om leuke hikes te maken! Ik heb er erg zin in en jullie zullen over een paar dagen de foto's zien!

Liefs, Lisanne

Oja, er vragen al steeds meer mensen wanneer ik nou terug kom (het duurt nog 3 hele weken hoor!). Maar paps en ik komen vrijdag 6 maart om 13.25 aan op Schiphol. Weten jullie dat ook weer!

Reacties

Reacties

Christiaan

Het ziet er inderdaad wel weer heel anders uit dan waar je verder bent geweest. Ik vind het overigens niet kunnen dat jij alle mummies over 1 kam scheert, dat ze allemaal op elkaar lijken. Het voelt een beetje alsof je ze allemaal op één hoop gooit en in een hokje stopt;) Maar zonder grappen, ik ben echt jaloers! Lijkt me vet interessant daar! En zeker wel dat ik de foto's van de canyon wil zien ;) Voorzichtig met de tomatensoep, en nog veel plezier! Groetjes

Alja

Vet tof!! Succes met 't opstaan op een onmenselijke tijd =P Maar het zal het wel helemaal waard zijn! Wat ik me nu afvraag.. Heb je nu echt 't idee dat je wat hebt aan je Spaans? Of babbel je nog steeds veel in 't Engels? (als die mensen daar dat verstaan dan.. ;))
Veel Liefs vanuit een sneeuwig Nederland, ok, tis regen met af en toe een vlokje sneeuw ;)

Oma P.

! Ola, gente querída !!Que bueno d'estar en Peru! ! Y oye,entre los Incas! ? Han visto a Old Shatterhand y la guapa ?... he olvidado el nombre, con permisso. Las aventuras son amusantes como siempre. Requerdate el brazo del Indio, Lisanne, no deja pegarle en el cuerpo. Es un aviso de tu abuelita que ha visto más de estos senores. ? Quando van a la ciudad de Michu Pichu, el lugar el más famoso de Peru? Gracias por las contas, me parece que tu es más sagia que antes. Tu papa viaja como un jóven, mejor no tomar sopa porque se hace con mucha agua, cocida o noncocida, aye, peligroso.
A la una de la noche vienne el taxi por transportarme
a Schiphol, dónde veo a los suyos. Hasta la vista y muy buenos días espero para mis dos membros de familia, bezo de Oma P. = Ma P.

Nico en Lia

Hallo Lisanne,

Wij zijn al weer 2 weken terug in het miezerige Holland. En we zijn meteen weer opgeslokt door de dagelijkse beslommeringen.

Wat maak je een super reis met je vader. We genieten van je verhalen. Nog heel veel plezier en wie weet tot in Holland.
Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!