lisannevdb.reismee.nl

Verjaardag in Quito!

Hoihoi!

Zo, en dan zit ik opeens in Quito! Maar ik heb nog zoveel meer te vertellen.. Oud en nieuw bijvoorbeeld! Zoals ik al eerder zei vierde ik dat in de Delta. We gingen daar per jeep en speedboot heen. Het was heel gezellig, omdat de andere groep er samen met Kirsten ook weer was. We hebben lekker bijgekletst en al hun verhalen over de muskieten aangehoord. En natuurlijk gingen we elk uur Nieuwjaar vieren (want voor de Engelsen was dat weer een uur later dan voor de Nederlanders..) We kregen ons diner op de vlonder aan het water, heel mooi. Het enige was dat we weer Hallaca's kregen. Die was ik ondertussen een beetje zat..

Later die avond vond Pina een tarantula op het dak lopen. Die moesten we natuurlijk allemaal even vasthouden! Heel gaaf! Om 12 uur natuurlijk de champagne opengeknalt en er werden een paar vuurpijlen afgevuurd.

De volgende ochtend (sorry, maar eigenlijk was het al middag) hebben we een nieuwjaarsduik gehouden. Het ging nog even miezeren, dus het voelde alsnog wel een beetje nederlands aan. Helaas stond er geen erwtensoep te wachten, maar gelukkig wel een versgeperst passie-vrucht-sapje. Kon er ook best mee door..

Op de avond van 1 januari kwam er opeens een man naar me toe die werkte in de lodge. Hij had een mini krokodil bij zich en die mocht ik wel even vasthouden. Heb ik iets van een kwartier met dat beest op mijn schoot gezeten! Dus mijn oud en nieuw was zeker anders dan voorheen!

Al heb ik de oliebollen en het sjoelen wel een beetje gemist...

De laatste paar dagen in Venezuela waren heel relaxed. Ik heb nog lekker gewinkelt in Puerto la Cruz. En natuurlijk ontdekte we nu pas, op de laatste dag, een heerlijk en goedkoop restaurant! Naja, ik heb er die ene keer in elk geval van kunnen genieten.

Zaterdag was mijn laatste dag in Venezuela. Het was wel heel grappig, want opeens bleek ik nog verantwoordelijkheden te hebben. Vanwege oud en nieuw waren er namelijk weinig gidsen in de lodge en ook Brendan moest weg. Ik was nog de enige in de lodge die alles een beetje kende. Kwam brendan naar me toe om te zeggen dat hij even weg moest en dat ik vanaf nu ' in charge' was. Ik moest de deur openen, telefoontjes beantwoorden enz enz. Het was wel heel leuk, want er was net een nieuwe groep en ik kon ze natuurlijk wel alles vertellen! Helaas kwam na een paar uur iemand anders, dus was het feest weer voorbij. Al kon ik toen richting het strand om daar nog even afscheid van te nemen.

Zondag had ik een prima reisdagje. Wonder boven wonder vertrokken al onze vliegtuigen op tijd. 's Avonds kwamen Clementine en ik aan in ons hotel, alles prima gegaan. Het is wel heel leuk dat we nu wat meer spaans kunnen. We hadden op het vliegveld al een paar gesprekjes met mensen, en ook met de taxichauffeur hadden we een heel gesprek over vanalles en nogwat.

Maandag morgen kwam paps mooi op tijd aan. 's Middags besloten we quito in te gaan, maar al snel merkte hij dat hij toch wel moe was. Toen ben ik met Clementine nog even verder gegaan en halverwege de middag kwam ik weer terug.

Dinsdag waren we al actiever. We hebben een tour gehad door de stad. Die is ons niet heel erg bevallen omdat de tour voornamelijk door musea ging, die wij in 10 minuten wel gezien hadden. Maar toch leuk om mee te maken. Nadat we een heerlijke ecuadoriaanse lunch hadden gehad van 2 dollar pp gingen we naar wat touroperators. We hebben 2 tours geboekt. Morgen gaan we een mountainbiketocht doen op de berg Cotopaxi en vrijdag gaan we naar een nevelwoud. Klinkt allemaal heel erg mooi!

En vandaag was ik dan jarig! Er bleken opeens heel veel cadeautjes voor me klaar te liggen! Echt superleuk, had het helemaal niet verwacht! Allemaal lekkernijen, sierraden, kaarten enz. We moesten vandaag eerst even de Galapagos regelen, maar dit bleek nog een heel gedoe. We zijn de hele ochtend bezig geweest met heen en weer sjokken tussen touroperators, banken, hotel enz. We hebben nog wel even gestopt bij een cafe'tje waar ik een lekker vers sapje nam en een flink stuk chocoladetaart! Heerlijk!

's Middags was papa weer moe van al het regelen, en de Galapagos was nog steeds niet helemaal rond. Hij ging dat uiteindelijk afronden en ik had met Clementine afgesproken in de stad. We hebben een uur over een hele leuke markt hier gelopen, waar ze allemaal vesten, broeken, mutsen, sieraden, mokken enz verkopen. Heel leuk en ik heb ook nog een hele grappige muts van haar gekregen! 's Avonds hebben we met z'n 3en bij een lekkere, gezellige en toch goedkope mexicaan gegeten. Was heel leuk!

En nu ga ik zo maar slapen, want morgen moeten we vroeg op voor het mountainbiken! Ik heb geprobeerd foto's up te loaden, maar daarvoor is de verbinding te traag. Dus het bewijs dat ik echt een tarantula heb vastgehouden komt er later nog aan!

Lisanne

Reacties

Reacties

Tessa

Echt zo bijzonder:D Te gaaf hoor, je verjaardag daar vieren! en je gaat dus nu mountainbiken? Ben benieuwd of je pap dat wel trekt, na al dat reizen en dat tijdsverschil enzo;) naja tot snel! Kusss

Floris

Ook nog gelukkig nieuwjaar:P
Je heb een leuke verjaardag gehad zo te horen.
Kan je nou al al die dingen (galapagos enz) regelen in het spaans? ben benieuwd hoe goed je het kan als je thuiskomt.

groeten aan pa!
Floris

Sluis

Gefeliciteerd! Klinkt inderdaad wel ook als een zeer boeiend oud en nieuw, lijkt me ook wel wat ;)

Alja

Klinkt vet tof!!! verjaardag in een ver land vieren!! Misschien dat ik 18 word in India!! (= Maar dat is nog helemaal niet zeker. Reist Clementine verder ook met jullie mee?
veel plezier bij 't mountainbiken!!Hopelijk kan je pa je bijhouden ;)
liefs

Sacha

Raar om je verhalen nu te lezen terwijl ik het niet meegemaakt heb met je! Het klinkt echt heel gaaf allemaal om zo je verjaardag te vieren en leuk dat Clementine er nog was! Heel veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!