lisannevdb.reismee.nl

Kerst en de laatste week met de groep...

Hoihoi!

Kerst is alweer voorbij, gelukkig had ik jullie kerstgroeten alvoor de kerst gelezen, bedankt! Ik hoop dat jullie ook allemaal een hele fijne kerst hebben gehad in Nederland. Het was heel vreemd om het hier te vieren. Het leek meer op een leuke gewonefeestdag dan op kerst, omdat de sfeer, klimaat en mensen hier toch heel anders zijn.

Deze hele week leek eigenlijk wel vakantie. We hadden niet echt meer vrijwilligerswerk. Alleen dinsdag nog en toen gingen we basketballen en kickingbal spelen. Dat was ook eigenlijk meer voor de lol dan dat het werk was..

Woensdag was het bij ons eigenlijk al kerst. We zijn de hele dag bezig geweest met het bereiden van de Allaca´s. Dat zijn die dingen waar ik het eerder ook al over had, alleen was ik toen de naam vergeten. Op de foto´s zie je hoe ze eruit zien. ´s Ochtends moesten we eerst alle ingredienten snijden en ook de bananenbladeren op maat maken en wassen. Na de lunch konden we even op het strand gaan liggen, maar we moesten ook snel weer terug. De kip was namelijk klaar dus konden we de Allaca´s echt gaan maken: Men pakt een bananenblad, smeert het in met olieen rolt er een bolletje deeg op uit. Daarna doet men er 2 lepels kipsaus/moes ofzoiets, 4 rozijnen, 2 olijven, een halve lepel met ei-stukjes en een paar paprika stukjes op. Vervolgens klapt men het deeg met alle etenswaren erin dubbel. Ten slotte pakt men de Allaca in in het bananenblad en knoopt het vast met een touwtje.

Dat was dus best wel een werk als je er zo´n 160 moet maken.. Maar het was wel heel leuk! ´s Avonds konden we onze cadeau´s (met gedicht) onder de boom leggen, nog wat lezen en omkleden voor het diner. Het diner was pas om 10 uur, dus we hadden alle tijd. Het was heel leuk en lekker!

Na het eten begonnen we met Secret Santa (de cadeautjes). Het was zo gaaf, iedereen had er heel veel werk van gemaakt! Alle gedichten waren heel leuk en passend. Het was trouwens nog best moelijk om een gedicht in het engels te maken. Maar het was nog best goed gelukt!

Na deSecret Santa was er nog taart en een feest in Playa. Heel gezellig allemaal!

Donderdag ben ik ´s ochtends naar een kerkdienst geweest in Santa Fé. Wel apart om mee te maken. Het was alleen jammer dat we te laat waren en we er maar 20 minutenvan konden zien. We waren daardoor wel weer op tijd terug zodat we naar het strand konden! Kerst op het strand! En het leuke is: ik ben gewoon o-ver-al verbrand! Ja ik dacht het is kerst, dan ga je je toch niet insmeren. Naja dat moet dus wel in Venezuela. Maargoed ik vind het niet eens zo erg, lang niet iedereen kan zeggen dat ze zijn verbrand op een tropisch strand aan de Caribbische zee met kerst, toch?

Die avond hadden we natuurlijk ook weer een diner. Deze keer was het de traditionele kalkoen. Ook dit was weer heel leuk en gezellig. Het was alleen ook wel een aparte avond. We moesten namelijk al beginnen om in elkaars boekjes te schrijven als afscheid. Vandaag zijn er namelijk 5 mensen vertrokken van de groep. Morgen vertrekt er nog 1 en maandag nog 2.

Gisteren zijn we daaromnog met de groep uit eten geweest. Het was heel gezellig en natuurlijk ook wel gek. We zijn zo lang samen geweest en dat houdt zomaar op! Gelukkig zie ik veel mensen wel weer terug. Ik vlieg samen met Clementine en Marleen dus die zie ik nog en met oud en nieuw kom ik Kirsten weer tegen.

Met oud en nieuw ga ik samen met Sacha terug naar de Orinoco Delta om daar in een luxe lodge het nieuwe jaar te beginnen. De nieuwe groep is daar dan ook samen met Kirsten. Mijn nieuwjaarsduik neem ik dit jaar dus in de Amazone! :)

2 Januari kom ik terug en dan vlieg ik de 4e verder naar Quito. Daar begint dan weer een heel nieuw avontuur!

Nog een hele fijne oud en nieuw!

Liefs, Lisanne

Reacties

Reacties

Doreen

Lekker weekje vrij gehad dus.. Erg leuk om mee te maken hoe ze daar kerst vieren denk!? Wel apart hoor, met kerst verbranden! :P Die allaca's zien dr ook best leuk/lekker uit zeg! En wat grappig, secret santa, in plaats van sinterklaas zeker? Wel leuk dat jullie dat zo gedaan hebben!

Wat raar dat jullie dan ineens zo weer uit elkaar gaan, nadat je al zo lang met elkaar opgetrokken bent.. Wat gaan de anderen doen? Ook nog rondtrekken? Heb je zin om straks ook te gaan?

Veel plezier de komende tijd en een hele goede jaarwisseling!! Je krijgt bij die nieuwjaarsduik daar vast geen snert na die tijd of wel? :P Haha, maar veel plezier!

Alja

Lieve Lisanne,

Hier in Nederland is't net nieuwjaar!!! Dus bij deze wens ik jou een super 2009!! En volgens mij heb jij 'n super begin daar in die Orinoco Delta (goed onthouden?)
Ik ga vuurwerk afsteken!

Liefs

Trix & Helene & Floris en Jule

Hoi Lisanne,
Vanuit een koud maar wel schaatsend nederland wensen we jou een fantstich 2009 toe.
Leuk om al je verhalen te lezen

liefs van ons allen

Willeke

Lieve Lisanne
GEFELICITEERD!!!
Ik hoop dat je daar een geweldige verjaardag hebt.
Kus w

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!